Vizitarea acestui site poate dauna computerului dvs.

Majoritatea utilizatorilor sunt obisnuiti sa ignore avertismentele care apar in browser in timpul navigarii pe site-uri, de exempu, cu certificate expirate. Cercetatorii de la Universitatea din Cambridge au analizat aceasta problema si au incercat sa inteleaga care ar trebui sa fie textul avertismentelor din punct de vedere psihologic. Au efectuat un experiment, aratand diferite tipuri de avertismente unui public de 500 voluntari.




Rezultatul este un raport de 31 de pagini “Reading this May Harm Your Computer: The Psychology of Malware Warnings”, publicat in 3 ianuarie 2014.

Autorii au ajuns la concluzia ca cel mai mare efect pentru utilizatori nu sunt amenintarile, asa cum se credea. Cu alte cuvinte, mesajul de genul titlului din acest articol nu este eficient. Cel mai mare efect are descrierea concreta si exacta, cu descriera detaliilor, si nu cea tehnica. De exemplu, in loc de fraza«Vizitarea acestui site poate dauna computerului dvs.» mai bine sa fie scris ca pagina web «incearca sa infecteze calculatorul cu program malware, care este proiecat pentru a fura banii din contul dvs. bancar si fura informatii de pe cardul de credit in scopul de frauda».

Vizitarea acestui site poate dauna computerului dvs.

Cercetatorii, de asemenea, au studiat publicul, care dezactiveaza in mod constant mesajele din browser sau ar dori sa le dezactiveze, dar nu stiu cum. Acestea de obicei sunt barbati, care nu au respect fata de autoritate sau nu inteleg sensul avertisemntului, sau sunt experti in domeniul IT. In orice caz, motivul principal pentru neglijarea avertizarilor este numarul mare de alarme false.

Ti-a placut acest articol?

Share This Post

Post Comment